דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 - המצב הקיים והמגמות העתידיות 

מאת    [ 24/04/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1745 פעמים ]

תמ"א 38 היא אותה תכנית מתאר שהממשלה הכריזה עליה מתוך מטרה לאפשר שיפוץ וחיזוק מבנים שנבנו ע"פ התקן הישן שאינו מותאם למקרה של רעידת אדמה, והפיכת המבנים הישנים הללו למבנים עמידים בפני רעידות אדמה. מאז אותה הכרזה על התכנית בשנת 2005 , עברה התכנית לא מעט מכשולים ומהמורות והיה צורך לבצע לא מעט הקלות, תיקונים הגמשות שיאפשרו ליזמים השונים ולדיירי הבנינים להגיע לנקודת התחלה כלשהי שממנה אפשר לצאת לדרך וליישם פרויקט של תמ"א 38.

עד לאחרונה היו לא מעט קשיים בהוצאה לפועל ויישום של פרויקטים של תמ"א 38, וזאת בשל כמה סיבות שהן:

•    קשיים הקשורים באי קיומה של הסכמה מוחלטת של הדיירים – כל עוד אין הסכמה מוחלטת של כלל הדיירים יש לא מעט קשיים בדרך ליישום פרויקט כלשהו של תמ"א 38, זאת משום שהקבלן יודע שבניין שאין בו הסכמה כוללת הוא כמו מלכודת שהוא עלול להיתקע בה זמן רב.

•    קשיים בירוקרטיים- לא תמיד ההליכים הבירוקראטיים הולכים חלק , ולעתים הוועדות השונות כמו וועדת תכנון ובניה אינן מעניקות את האישורים הנדרשים , ודורשות תכניות הנדסיות חדשות שניתן לעשות אותן רק בעזרת בעלי מקצוע שדורשים סכומי כסף לא קטנים עבור עבודתם.

•    קשיים כלכליים- לא כל פרויקט של תמ"א 38 יש בו כדאיות כלכלית ולכן פרויקטים רבים כבר בשלבי התכנון שלהם כאשר הם מתגלים כפרויקטים לא כדאיים מבחינה כלכלית, הם נגנזים לארכיון של ועד הבית.

בשל הקשיים שפורטו לעיל סיפקו הרשויות השונות של המדינה לא מעט הקלות והגמשות שנועדו לאפשר יישום מהיר וקל יותר של פרויקט תמ"א 38, ואכן בשנתיים האחרונות אנו רואים יותר פרויקטים של תמ"א 38 שיוצאים לפועל בערים הגדולות של אזור המרכז כמו רעננה, רמת-גן, הרצליה, ראשל"צ,ובת-ים.

ניתן להניח שבעתיד נוכל לשמוע על עוד הקלות, תיקונים והגמשות של תכנית המיתאר תמ"א 38, ובנוסף לכך נשמע על פתיחות רבה יותר של רשויות מקומיות ועיריות באזור המרכז שמעוניינות לשפר את עמידות המבנים שלהן, וכן מעוניינות להגדיל את מספר יחידות הדיור הקיימות בשטח הבניה הצפוף שלהן. האתגר של תמ"א 38 בעתיד הקרוב הוא יישום הפרויקט בישובי הפריפריה כמו בית שאן, ערד וכד',

לסיכמו של עניין התקווה הגדולה אותה הביאה הרוח של תמ"א 38 הולכת ונגוזה בעק'בות בירוקרטיה וסחבת שלא ניתנת לתיאור, היכולת לחזק מבנה על ידי קבלנים תוך כדי צימצום ההוצאות של הדיירים עצמם הולכת ונעלמת עם כל סעיף ותוספת לחוק.

גלובל פקרס הינה חברת הובלות ומעניק מידע רב על תחומים רבים נוספים כגון תמ"א 38 ואף דלתות מטרת האתר הינה להעניק מידע על כל תחום הבנייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב